دعایی برای تسکین درد و رفع بیماری آرتروز گردن

دعایی برای تسکین درد و رفع بیماری آرتروز گردن

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار اهنوس به دعایی برای تسکین درد و رفع بیماری آرتروز گردن پرداخته ایم. برای شفا و درمان بیماری آرتروز و رفع درد گردن دعای مجرب عنوان شده را زخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دعایی برای تسکین درد و رفع بیماری آرتروز گردن
دعایی برای تسکین درد و رفع بیماری آرتروز گردن

دعایی برای تسکین درد و رفع بیماری آرتروز گردن,دعای برطرف شدن درد آرتروز گردن,دعای درمان سریع آرتروز,دعای از بین رفتن درد آرتروز,دعای تسکین سریع درد آرتروز,دعای شفای سریع آرتروز کتف,دعای قرآنی مخصوص آرتروز,اذکار و ادعیه برای رفع درد آرتروز,طلسم رفع درد آرتروز قسمت های مختلف بدن,طلسم برای درد آرتروز.

درمان امراض با دعا:

لازم به ذکر است که خواندن دعاهای توصیه شده برای بهبود آلام و بیماری ها، به معنی ترک دارو و درمان و اکتفا به دعا نمی باشد.

در احادیث شریف، به مراجعه به طبیب حاذق هنگام لزوم و غلبه بیماری بر بدن و رعایت و اجرای دستورات و مصرف داروهای تجویزی وی تاکید شده است.

اکیدا توصیه می شود، برای درمان بیماری ها به پزشک یا متخصص مربوطه (طب رایج یا طب سنتی) مراجعه نموده، توصیه های وی را دقیقا اجرا کرده و جهت حصول شفای زودرس الهی، دعاهای مربوطه نیز با توجه، اعتقاد و حضور قلب در زمان های خوب استجابت دعا (اذان ها، سحر، روزه داری، شب های قدر، بعد نماز، مریضی، خدمت به والدین و خلق خدا، اماکن مقدسه و زیارتگاه های ائمه معصومین و امامزادگان معتبر، حین بارش باران رحمت الهی) خوانده شود.

دعا برای تمام بیماری ها:

۱-امام رضا (علیه السلام) خطاب به یکی از اصحابشان فرمودند:

برای تمام بیماری ها این دعا را بخوان تا به اذن خداوند عز و جل عافیت پیدا نمایی: ( یا مُنْزِلَ الشِّفاءِ و مُذْهِبَ الدَّاءِ أنْزِلْ عَلَى وَجْعِیَ الشِّفاءَ).

منبع : وسائل الشیعه جلد ۲صفحه ۴۲۴ حدیث ۲۵۴۰

۲- دعا برای ۷۳بیماری که کم ترین آن جذام است:

(۷۳ شاید بیان کثرت باشد لذا احتمالا برای تمام بیماری ها می شود آن را تجویز نمود).

امام صادق (ع):

کسی که این ذکر را بگوید:(لا حَوْلَ وَ لا قُوَّهَ إِلَّا بِاللهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ). خداوند از آن شخص ۷۳ بیماری از انواع بیماری را دور می کند که کمترین آنها جذام است.

منبع : مستدرک الوسائل جلد ۵صفحه ۳۷۱حدیث ۶۱۱۶

دعای کمردرد:

امام علی (ع) برای شخصی که کمر درد داشت و از شدت درد نمی توانست شب بخوابد این چنین فرمود :

دستت را بر موضع درد بگذار و این آیه را سه مرتبه بخوان

وَماکانَ لِنَفْسٍ أَنْ تَمُوتَ إِلَّابِإِذْنِ اللَّهِ کِتاباً مُؤَجَّلًا و َمَنْ یُرِدْ ثَوابَا لدُّنْیا نُؤْتِهِ مِنْها وَ مَنْ یُرِدْ ثَوابَا لْآخِرَهِ نُؤْتِهِ مِنْها وَ سَنَجْزِی الشَّاکِرِینَ.

آیه ۱۴۵سوره آل عمران.

و هفت مرتبه هم سوره قدر را تلاوت بنما که ان شاء الله از این بیماری سالم خواهی شد .

منبع : وسائل الشیعه جلد ۲صفحه ۴۲۴ حدیث ۲۵۳۸

دعای زانو درد: ابوحمزه گوید:

در زانوى من دردى پیدا شد پس به حضرت باقر (ع) عرض حال کردم

فرمود چون نماز خواندى بگو:

یا أَجْوَد َمَنْأَ عْطَى و َیَا خَیْر َمَنْ سُئِلوَیَا أَرْحَمَ مَنِ سْتُرْحِم َارْحَمْ ضَعْفِی وَ قِلَّهَحِیلَتِی و َعَافِنِی مِنْ وَجَعِی.

گوید: من اینکار را کردم و عافیت یافتم.

شخصی به امام محمد باقر (ع) از درد مفاصل شکایت کرد:

فرمودند : این دعا را بخوان دردت ساکت می شود .

اللهم انی اسئلک باسمک و برکاتک و دعوه نبیک الطاهر الطیب المبارک المکین عنک صلی الله علیه و آله و بحق ابنته فاطمه المبارکه و بحق وصیه امیر المومنین علیه السلام و بحق سیدی شباب اهل الجنه الا اذهبت عنی ما اجد بحقهم یا اله العالمین

برگرفته از سایت هاروس

بیشتر بخوانید  ایام قمر در عقرب - جدول قمر در عقرب 94

درباره ی سیّد جعفر غیبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 14 =