دعای رستگاری و عاقبت بخیر شدن در دنیا و آخرت

امروز و در این پست از سایت اهنوس قصد داریم به شما عزیزان دعای رستگاری و عاقبت بخیر شدن در دنیا و آخرت را شرح دهیم که در منابع اسلامی بار ها تکرار شده است و باعث می شود در طول زندگی خود از گناهان تا حداکثر در امان باشید. متن کامل این دعا را حالا به طور کامل در ادامه بخوانید.

دعای رستگاری و عاقبت بخیر شدن در دنیا و آخرت
دعای رستگاری و عاقبت بخیر شدن در دنیا و آخرت

دعای رستگاری و عاقبت بخیر شدن در دنیا و آخرت,دعای رستگاری,دعای کمیل رستگاری,دانلود دعای کمیل رستگاری,دعای کمیل حجت الاسلام رستگاری,دعا های مجرب برای رستگار شدن در زندگی,دعا های عاقبت بخیری و رستگاری پرخیر

دعای رستگاری و عاقبت بخیر شدن در دنیا و آخرت

رَبَّنا وَ آتِنا ما وَعَدْتَنا عَلی رُسُلِکَ وَ لا تُخْزِنا یَوْمَ الْقِیامَةِ إنَّکَ لا تُخْلِفُ الْمیعادَ (آل عمران: 194)
پروردگارا! آنچه را که از زبان فرستادگانت به ما وعده داده‌ای به ما عطا کن و ما را در روز قیامت خوار مگردان، تو هرگز وعده را خلاف نخواهی کرد.
این آیه، در ادامه آیه قبل است و مضمون آن خواسته‌های متعالی سحرخیزان و اهل مناجات و نماز شب است.
در این آیه نیز، از خداوندی که وعده‌اش راست و حتمی است و به بندگان صالح، بهشت برین و سعادت ابدی را وعده داده است، دو خواسته مهم می‌طلبیم:
1. تحقق وعده‌های الهی که از زبان پیامبران بیان شده است؛ پروردگار به اهل طاعت، وعده بهشت داده

است. (1)امّا اگر ما را طبق خلاف‌ها و عصیان‌هایمان مؤاخذه کند، شایستگی ورود به بهشت برین را از دست خواهیم داد، ولی اگر ببخشاید و از جرم ما درگذرد، آن وعده‌ها درباره ما عملی می‌شود.
2. خوار و رسوا نشدن در روز قیامت؛ روز قیامت اسامی مختلفی دارد. روز حسرت، روز پشیمانی، روز خواری، روز تغابن، روز جزا، روز حساب و …
بسیاری از کسانی که در دنیا عزت و آبرو و شوکت و اقتدار دارند، به سبب گناه و جرایمی که مرتکب می‌شوند در روز قیامت، از جمله کسانی هستند که خوار و رسوا می‌شوند. آنان را به سوی دوزخ می‌برند و کسی نیست که آنان را یاری و شفاعت کند.

بیشتر بخوانید  دعای روز عرفه امام سجاد علیه السلام گره گشا مجرب

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =