دعای جلوگیری از اسراف و گناه تجربه شده

امروز و در این مطلب قصد داریم به شما عزیزان و همراهان همیشگی سایت اهنوس دعای جلوگیری از اسراف و گناه تجربه شده را شرح دهیم که در واقع سبب می شود اگر حس می کنید درگیر گناه و یا اصراف می شوید از این وضعیت نجات پیدا کنید.

دعای جلوگیری از اسراف و گناه تجربه شده
دعای جلوگیری از اسراف و گناه تجربه شده

دعای جلوگیری از اسراف و گناه تجربه شده,دعای دفع خطر,دعای دفع خطرات,دعای دفع خطر زلزله,دعای دفع خطر احتمالی,دعای دفع خطر سیل,دعای رفع خطر,دعای رفع خطر وبلا,دعای رفع خطر بیماری,دعای رفع خطر سفر,دعاي رفع خطر,دعای دفع خطر و بلا,دعا برای دفع خطرات

دعای جلوگیری از اسراف و گناه تجربه شده

رَبَّنا اغْفِرْ لَنا ذُنُوبَنا وَ إسْرافَنا فی أمْرِنا وَ ثَبِّتْ أقْدامَنا وَ انْصُرْنا عَلَی الْقَوْمِ الْکافِرینَ (آل‌عمران: 147)
پروردگارا! گناهان و اسراف ما را ببخشای و گام‌های ما را استوار بدار و ما را بر قوم کافر پیروز گردان.
این دعا در قرآن کریم، از زبان انسان‌های موحّد و الهی است که در رکاب پیامبران گذشته به جهاد با دشمنان برخاستند و در این راه، نه سست شدند و نه به خاطر سختی‌هایی که به آنها رسید، از خود ضعف نشان دادند، بلکه همواره صبور و پایدار بودند. (1)پس از بیان این توصیف، می‌فرماید: «سخن آنها چنین بود که خدایا گناهان و اسراف ما را ببخشای و ما را پیروز گردان».

 

در دعاهای پیشین هم، این خواسته مطرح بود. در جبهه حق و باطل و ایمان و کفر، اگر مؤمنان صادقانه جهاد کنند و با مال و جان فداکاری نشان دهند و دین خدا را یاری کنند، خداوند هم طبق وعده‌اش به آنها نصرت می‌دهد. وعده خدا و تقدیر حتمی او این است که جبهه خدا و پیامبران پیروز شوند: کَتَبَ اللهُ لأَغْلِبَنَّ أنا وَ رُسُلی (مجادله: 21)؛ ولی این پیروزی در سایه ایمان و جهاد و صبر مؤمنان به دست می‌آید.
حضرت علی (ع) در «نهج البلاغه»، ضمن بیان مجاهداتی که امت پیامبر (ص) در رکاب رسول خدا (ص) داشتند و خالصانه می‌جنگیدند، می‌فرماید: «چون خداوند صداقت ما را دید، بر دشمنان ما شکست و

بیشتر بخوانید  دعای تجربه شده و دستور برای در امان ماندن از خطرات بزرگ

ص: 41
خواری و بر ما نصرت و یاری فرو فرستاد، تا آنکه اسلام استقرار و قوّت یافت».(1)
دست حاجت چو بری نزد خداوندی بر که کریم است و رحیم است و غفور است و ودود
کرمش نامتناهی، نِعَمش بی‌پایان هیچ خواننده از این در نرود بی‌مقصود(2)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =