دعا و آیات برای آرامش اعصاب مجرب و قوی

دعا و آیات برای آرامش اعصاب مجرب و قوی

 

دعا برای آرامش قلب,دعا برای آرامش کودک لجباز,دعا برای آرامش نوزاد,دعا برای آرامش در خانواده,دعا برای آرامش روح مرده,دعا برای آرامش کودک لجباز ,دعا برای آرامش بیمار,دعا برای آرامش روح مرده صوتی

دعا برای آرامش اعصاب
                                 دعا برای آرامش اعصاب

 

دعاها و آیات قرآن برای کسب آرامش اعصاب و روان 

حجت‌الاسلام سیدابوالفضل حکیمی، مدرس و مدیر مؤسسه کریمه آل رسول (س)، به بیماری همه گیر کرونا اشاره می‌کند و معتقد است یکی از علل‌های سلب آرامش این روزها نبتلا شدن به این ویروس و از دادن اطرافیان است. حکیمی درباره راهکارهای قران برای آرامش می‌گوید :

«بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تبارک و تعالی «فَاقْرَءُوا مَا تَیَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ عَلِمَ أَنْ سَیَکُونُ مِنْکُمْ مَرْضَی»

برخی سؤال می‌کنند که برای رفع پریشانی و اضطراب چه کاری می‌توان، انجام داد؟ برای اینکه در حوادثی، چون گرفتاری‌ها و بیماری‌ها که در حال حاضر دنیا با آن درگیر است، نترسیم، چه کنیم؟ برای پاسخ به این سؤال نظر شما را به آیاتی از قرآن کریم جلب می‌کنم که همیشه راهگشا است و به بهترین راه‌ها هدایت می‌کند

«إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ».

به عقیده او اولین راهکار توجه به مسائل معنوی و اتکای به خداوند متعال است، یاد خدا را بیشتر در زندگی خود داشته باشیم. در سوره رعد، آیه ۲۸ آمده است:

«الَّذِینَ آمَنُوا وَ تَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِکْرِ اللَّهِ أَلا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» با یاد خدا، دل آرامش پیدا می‌کند.

حکیمی می‌گوید: «یا ذکر «لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ» که هیچ قدرتی را تصور نکنید الا اینکه آن قدرت از ناحیه خداوند است. ذکر استغفار اگر به صورت دائمی باشد، روحیه ما را آرامش می‌بخشد، در سوره نوح، آیات ۱۰ تا ۱۲ از زبان نوح نبی (ع) می‌خوانیم «فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ إِنَّهُ کانَ غَفَّاراً» به قوم خود گفتم از خداوند طلب مغفرت کنید، به دلیل اینکه «یُرْسِلِ السَّماءَ عَلَیْکُمْ مِدْراراً» این استغفار برکاتی دارد و خداوند به برکت استغفار شما، باران را نازل می‌کند «وَ یُمْدِدْکُمْ بِأَمْوالٍ وَ بَنِینَ» خداوند شما را مدد می‌کند، تنها نمی‌گذارد و نعمت‌های پیوسته به شما می‌فرستد «وَ یَجْعَلْ لَکُمْ جَنَّاتٍ وَ یَجْعَلْ لَکُمْ أَنْهاراً».»

مدرس و مدیر مؤسسه کریمه آل رسول (س) معتقد است راهکار دوم، انس با قرآن است. قرآن در سوره مزمل، آیه ۲۰ می‌فرماید هر مقداری که برایتان مقدور است، قرآن بخوانید «فَاقْرَءُوا مَا تَیَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ» خداوند می‌داند شما بیمار هستید، اما نباید انس‌تان را با قرآن قطع کنید؛ چراکه شفا به دست خداوند است. حضرت ابراهیم (ع) در سوره شعرا آیه ۸۰ فرموده است «وَ إِذا مَرِضْتُ فَهُوَ یَشْفِینِ» اگر مریض شوم، شفا به دست خداوند است، کما اینکه مرگ و حیات نیز به دست اوست «وَ الَّذِی یُمِیتُنِی ثُمَّ یُحْیِینِ».

راهکار سوم، او دعا و تضرع است. به گفته حکیمی، «وَ قالَ رَبُّکُمُ ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکُمْ» خداوند هم اشاره کرده است که دعا از شما و اجابت از ما اگر این چنین شد با ذکر و یاد خدا و انس با قرآن و قرائت دعاها و زیاراتی، چون عاشورا، حدیث کسا و صحیفه سجادیه به ویژه دعای هفتم آن به آرامش خواهیم رسید.

هم چنین با خواندن دعاهای دیگر مفاتیح الجنان همچون دعای کمیل، دعای ندبه، دعای مکارم الاخلاق، مناجات شعبانیه، زیارت عاشورا، زیارت جامعه کبیر می‌توان از نگرانی‌ها و اضطراب‌ها دور شد. خواندن قرآن موجب رفع دلشوره و کسب آرامش می‌شود. سوره‌هایی نظیر احقاف هر جمعه، مداومت بر سوره‌های ق، عصر و هم چنین آیت الکرسی نیز در آرامش شما بی تاثیر نخواهند بود

 

بیشتر بخوانید  دعای مجرب در امان ماندن از شر اجنه و دشمنان مجرب

 

نیایشی برای آرامش دل شکسته

میرزا احمد آشتیانی در کتاب هدیه احمدی آورده است که علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان فرموده اند : برای رسیدن به آرامش در حالت نشسته و ایستاده دست خود را روی سینه بگذارید و چندین مرتبه آیه ۲۸ سوره رعد را بخوانید :

“الذّینَ امَنوا و تَطمَئِنُّ قُلوبُهُم بذِکرِ اللهِ اَلا بذِکرِالله تَطمَئِنُ القلوب

” آرامش بخش ترین دعا برای آنان که به خدا ایمان دارند.

حجت الاسلام صحفی در این باره روایت می کند : در اواخر عمر علامه طباطبایی از ایشان خواستم تا پیشنهادی جهت آرامش روان بدهند و ایشان فرمود دستت را در حالت ایستاده یا نشسته بر روی سینه ات بگذار و چندین بار آیه “الذّینَ امَنوا و تَطمَئِنُّ قُلوبُهُم بذِکرِ اللهِ اَلا بذِکرِالله تَطمَئِنُ القلوب “ را ذکر کن.

معنی را می توان به صورت این که : کسانی که ایمان آورده اند و دل هایشان با یاد خدا آرام می گیرد، آگاه باش که با یاد خدا دل ها آرامش می یابد. خلاصه نمود.

 

 

ذکر کاهش استرس 

در زمانی که به هر دلیل دجار اضطراب یا نگرانی و دلشوره میشوید ، ذکر و دعای مجرب رفع دلشوره و استرس و اضطراب ذیل را چهارده مرتبه قرائت کنید.

دلشوره و اضطراب برطرف میشود.

در اثنای ذکر توجه قلبی داشته باشد.

مجرب است.

(ما شاءَ الله لا حَولَ وَ لا قوَّهَ إلّا باللهِ العَلِیِّ العَظیم).

 

 

 

 

 

درباره ی سید کریم سیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 6 =