رابطه بین اعمال خوب و بد با نزول بلا و مصیبت و یا خیر و خوشی در زندگی طبق آیات و روایات
در این بخش از بزرگترین سایت ذکر و دعا و ختم و احادیث و روایات قرآنی سایت اهنوس ohnoos.com رابطه بین اعمال خوب و بد با نزول بلا و مصیبت و یا خیر و خوشی در زندگی طبق آیات و روایات را برای شما عزیزان قرار دادیم . گاهی وقت ها به علت اعمال و کارهای بد دچار تنبیه الهی می شویم و خداوند برای ما بلا و مصیبت نازل می کند و گاهی اوقات نیز به دلیل کارهای خوب و شایسته مورد تشویق خداوند قرار می گیریم و خداوند خیر و خوشی در زندگی ما پدید می آورد . بنابراین بین اعمال و کارهای خوب و بد با نازل شدن بلا و گرفتاری و یا خیر و خشوی در زندگی رابطه تنگاتنگی وجود دارد …
رابطه بین اعمال خوب و بد با نزول بلا و مصیبت و یا خیر و خوشی در زندگی طبق آیات و روایات,اعمال خوب و خیر و خوشی در زندگی,اعمال بد و نازل شدن بلا و مصیبت,ارتباط بین اعمال خوب و بد با بلا و خوشی در زندگی,بلا و مصیبت,خیر و خوشی در زندگی,آیات و روایات درباره ارتباط اعمال خوب و بد,خیر و خوشی در زندگی با اعمال خوب انسان,بلا و مصیبت در زندگی با اعمال بد
رابطه بین اعمال خوب و بد با نزول بلا و مصیبت و یا خیر و خوشی در زندگی طبق آیات و روایات
گرچه به گفته جناب حافظ :
حدیث از مطرب و می گو و راز دهر کمتر جو
کسی نگشود و نگشاید بحکمت این معما را
ولی در عین حال باید گفت : در قرآن و روایات تصریح شده که بین اعمال ما و خیر و برکت در زندگی دنیایی و یا آمدن یلا و مصبیت، رابطهای تنگاتنگ وجود دارد، که ممکن است این رابطه به خاطر عقوبت آنها باشد و ممکن است که به خاطر هشداری برای آنان. لذا بر اساس آیات قرآن و روایات معصومین(علیهمالسلام) بدون شک بین این حوادث و اعمال انسان، رابطهای وثیق و غیر قابل انکاری وجود دارد.
بنابراین تردیدی نیست که به لحاظ دینی و اسلامی بین حوادث زندگی انسان و اعمال او ارتباط وجود دارد.
ولی نکته مهم این است که نمیتوان به طور جد و یقین حکم کرد که مثلا اگر در منطقهای زلزله آمد، علت اصلی آن همان گناه و معصیت بوده است، چه بسا عامل دیگری هم داشته باشد، ولی احتمال آن نیز وجود دارد و نمیتوان به طور کلی گفت هیچ رابطهای بین اعمال آنها و اتفاقات پیش رو وجود ندارد.
بنابراین از این روایات میتوان نتیجه گرفت بدون شک بین اعمال خوب یا بد انسان و آمدن بلاهای طبیعی رابطه وجود دارد، اما چون در روایات علت بیان نشده، این احتمال وجود دارد که این رابطه به نحوه عقوبت باشد، یعنی چون گناه کردند، خداوند متعال آنان را عذاب کرده باشد، و البته این احتمال هم وجود دارد که به خاطر عقوبت نبوده و هشداری برای آنان بوده باشد، لذا نمیتوان به طور کلی رابطه و عقوبت بودن را منکر شد؛ بلکه میگوییم احتمال اینکه عقوبت آنان باشد نیز وجود دارد.
پس اگر کسی به صورت کلی بگوید هیچ رابطهای بین اعمال ما و بلاها و مصیبتها وجود ندارد، نظر او درست نبوده و مطابق آیات و روایات نیست، البته اینکه اگر در جایی بلایی طبیعی مانند زلزله یا سیل آمد، بتوان به طور یقینی حکم کرد که به خاطر عقوبت آنان بوده، این هم درست نیست، ولی احتمال آن وجود دارد و نفی احتمال هم درست نیست.