ذکر تکرار اذان – احادیث درباره ثواب اذان

همان طور که انتظار می رود اذان بار ها و بار ها توسط ائمه بر تلاوت سفارش شده است، احادیث زیادی درباره ثواب اذان در دنیای کتب دینی وجود دارد که برخی از آن ها توسط امامان تکرار شده اند.

ذکر تکرار اذان – احادیث درباره ثواب اذان

اذان در نماز جای دارد و یکی از مهم ترین ارکان خواندن نماز ثواب اذان است که بار ها در کتب دینی ما در این باره به طور ویژه ای شنیده ایم و می دانید که خدواند فرموده است اذان بخوانید و نماز را به پا دارید.

در اذان بار ها و بار ها به ذکر نام خداوند، پیامبرش و همین طور امام اول شیعیان می پردازیم. ضمن ثوابی که این کار دارد، در دیگر کار ها نیز گفتن اذان جز مستحبات می باشد.

ثواب خواندن اذان از زبان امام صادق (ع)

امام صادق (ع) فرمودند:

کسی که بشنود مؤذن می گوید: اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمداً رسول الله سپس به خاطر تصدیق این کلام و به خاطر پاداش خداوند بگوید: و انا اشهد ان لا اله الا الله و ان محمداً رسول الله، اکتفی بهما عن کل من ابی و جحد و اعین بهما من اقر و شهد (و من گواهی می دهم که خدایی جز خدای یگانه نیست و بی شک محمد (ص) رسول خداست.

با این دو گواهی بی نیازی می جویم از هر کسی که – از گفتن این شهادتها – امتناع کرد و – وجود خدا و رسالت پیامبر (ص) را – انکار کرد و یاری می کنم به این دو گواهی کسانی را که اقرار کردند و گواهی دادند) خدا به عدد کسانی که انکار کرده و گواهی نداده اند و به عدد کسانی که اقرار کرده و گواهی داده اند او را می آمرزد.

بیشتر بخوانید  ذکر و آیات قرآنی بسیار مجرب برای حاجت روایی – دعاهای سریع الاجابه جهت کارگشایی

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 7 =