اعمال و رفتار مخصوص روز جمعه – ادعیه و اذکار در روز جمعه

اعمال و رفتار مخصوص روز جمعه – ادعیه و اذکار در روز جمعه

در این پست از سایت ذکر و دعا و احادیث و روایات سایت اهنوس ohnoos.com اعمال و رفتار مخصوص روز جمعه – ادعیه و اذکار در روز جمعه را برای شما عزیزان قرار دادیم . ذکر و دعا و کارهای مخصوص برای انجام دادن در روز جمعه . اعمال و کارهایی از قبیل صدقه دادن و غسل گرفتن و خواندن نماز مخصوص  و صلوات فرستادن و ناخن گرفتن و خواندن ذکر و دعاهای مخصوص از اعمال و رفتار مخصوص روز جمعه می باشد …

اعمال و رفتار مخصوص روز جمعه - ادعیه و اذکار در روز جمعه
اعمال و رفتار مخصوص روز جمعه – ادعیه و اذکار در روز جمعه

اعمال و رفتار مخصوص روز جمعه – ادعیه و اذکار در روز جمعه,اعمال مخصوص روز جمعه,کارهایی که در روز جمعه باید انجام داد,ادعیه و اذکار مخصوص روز جمعه,ذکر و دعاهای روز جمعه,اعمال مستحبی در روز جمعه,غسل روز جمعه,دعا هنگام غسل رگفتن در روز جمعه,صدقه دادن در روز جمعه,صلوات فرستادن در روز جمعه

اعمال و رفتار مخصوص روز جمعه – ادعیه و اذکار در روز جمعه

1_غسل جمعه کند

از جمله اعمال مستحبى است که بر آن تأکيد بسيار شده و در روايت آمده که حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله‏ به امير المؤمنين عليه السّلام فرمود:يا على!در هر جمعه غسل کن،گرچه به خاطر آن غذای خود را براى بدست آوردن آب جهت‏ غسل کردن بفروشى و گرسنه بمانى

✨دعا هنگام غسل

أَشْهَدُ أَنْ لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَرِيكَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدا عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اجْعَلْنِي مِنَ التَّوَّابِينَ وَ اجْعَلْنِي مِنَ الْمُتَطَهِّرِينَ.

✨وقت غسل جمعه پس از طلوع فجر تا زمان ظهر است و هرچه نزديکتر به ظهر انجام شود،بهتر است.

بیشتر بخوانید  دعایی برای ازدواج دختران و زبانبندی فوری و قوی

🔰2_سر را با گل خطمى شستن

ایمنی از بيمارى پيسى و ديوانگى

🔰3_ناخن و موى پشت لب گرفتن

ثواب بسيار دارد و روزی را افزون میسازد،و او را از گناه تا جمعه ديگر دور میکند،و از بيماری ديوانگى‏ و جذام و پيسى ايمنى می‏دهد،و بهتر است در وقت چيدن ناخن و زدودن موی پشت لب بخواند:

✨بسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ
وَ عَلَى سُنَّةِ مُحَمَّدٍ [رَسُولِ اللَّهِ ‏] وَ آلِ مُحَمَّد

✨و در گرفتن ناخن،از انگشت کوچک دست‏ چپ شروع،و به انگشت کوچک دست راست ختم نمايد،و اين شيوه را در گرفتن ناخنهای پای خود نيز رعايت کند پس از آن‏ ناخنهای چيده را دفن کند.

4_استعمال بوی خوش و جامه ‏های پاکيزه خود را بپوشد.

🔰5_صدقه دادن

:ثواب صدقه دادن در شب و روز جمعه،هزار برابر اوقات ديگر است.

🔰5_برای خانواده خود خوردنيهای خوب و تازه از قبيل ميوه و گوشت تهيه کند تا به آمدن جمعه شاد شوند.

🔰6_پيش از خوردن صبحانه انار و پيش‏ از ظهر هفت برگ کاسنى بخورد،

از موسى بن جعفر عليهما السّلام روايت شده:هرکه در روز جمعه وقتى كه ناشتاست يك انار بخورد،تا چهل‏ روز دل او را نورانى گرداند.و اگر دو انار بخورد تا هشتاد روز و اگر سه انار،تا صدوبيست روز،وسوسه شيطان را از او دور گرداند و هركس وسوسه شيطان از او دور شود نافرمانى خدا نكند و هركه نافرمانى خدا نكند وارد بهشت شود.

🔰7_ خود را از کارهای دنيا فارغ كند،و به آموختن دين بپردازد

✨از امام صادق عليه السّلام نقل شده:بدا به‏ حال مسلمانى که در طول هفته روز جمعه را صرف يادگيرى مسائل دينى خود نكند،و براى اين عمل مهم،خود را از کارهاى ديگر فارغ نسازد.

بیشتر بخوانید  نماز حاجت پرخیر و برکت برای طلب خواسته های مهم

از حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله روايت شده:هرگاه در روز جمعه ببينيد پيرمردی سرگذشت دوران جاهليت و کفر را براى‏ مردم بيان مى‏كند،بر سرش سنگريزه بزنيد.

🔰8_هزار مرتبه صلوات فرستادن

✨از امام باقر عليه السّلام روايت شده:هيچ عبادتى‏ در روز جمعه نزد من محبوب‏تر از صلوات نیست

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + ده =