دعای عظیم به وقت بیماری و اندوه سریع الاجابه و مجرب

دعای عظیم به وقت بیماری و اندوه سریع الاجابه و مجرب

امروز به شما عزیزان دعایی پر خیر و برکت از امام سجاد علیه السلام معرفی می کنیم که با عنوان دعای عظیم به وقت بیماری و اندوه سریع الاجابه و مجرب شناخته می شود و به جهت رهایی از ترس و غم و اندوه خوانده می شود و بسیار راهگشای انواع گرفتاری ها و سختی های پیش و رو است.

ضمن این که به یاد داشته باشید تمام انسان های اطراف شما گهگاه به سختی و بیماری و اندوه دچار می شوند و تمام آن ها از سد این گرفتاری ها گذشته اند و شما اولین نفر نیستید.

پس نگران نباشید و به الله متعال و بخشنده توکل کنید که همه چیز در این راه می تواند با اراده شما و قدرت پروردگار ممکن شود.

دعای عظیم به وقت بیماری و اندوه سریع الاجابه و مجرب
دعای عظیم به وقت بیماری و اندوه سریع الاجابه و مجرب

دعای عظیم به وقت بیماری و اندوه سریع الاجابه و مجرب,دعای دفع بلا در ماه صفر,دعای دفع بلا و بیماری,دعای دفع بلا صوتی,دعای دفع بلا در مفاتیح,دعای دفع بلا و چشم زخم,دعای دفع بلای زلزله,دعای دفع بلای خواب بد,دعای دفع بلا صحیفه سجادیه,دعای دفع بلا از مسافر,دعای دفع بلا از فرزند,دعای دفع بلای هوو,دعای دفع بلا و مریضی,دعای دفع بلای اول ماه صفر,دعای دفع بلا از کودک,دعای دفع بلا در مسافرت,دعای دفع بلا,دعای رفع اندوه,دعای رفع اندوه و خوف,دعای رفع اندوه صحیفه سجادیه,دعا برای رفع اندوه و سختی و غم و دلتنگی و ترس,دعای رفع حزن و اندوه,دعای رفع غم و اندوه صحیفه سجادیه,دعای برای رفع غم اندوه,دعای برای رفع اندوه,دعای مجرب برای رفع اندوه,

دعای عظیم به وقت بیماری و اندوه سریع الاجابه و مجرب

اَللَّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ عَلى‏ ما لَمْ اَزَلْ اَتَصَرَّفُ فیهِ مِنْ سَلامَهِ بَدَنى، وَ لَکَ الْحَمْدُ عَلى‏ ما اَحْدَثْتَ بى مِنْ عِلَّهٍ فى جَسَدى، فَما اَدْرى، یا اِلهى، اَىُّ الْحالَیْنِ اَحَقُّ بِالشُّکْرِ لَکَ؟،

بارخدایا، تو را سپاس بر نعمت تندرستى بدن که همواره و پیوسته از آن برخوردار بودم، و سپاس تو را بر آن بیمارى که در جسمم پدید آورده‏اى، اى خداى من نمى‏دانم که کدام یک از این دو حال براى شکر به درگاهت سزاوارتر است.

وَ اَىُّ الْوَقْتَیْنِ اَوْلى‏ بِالْحَمْدِ لَکَ؟ اَ وَقْتُ‏الصِّحَّهِ الَّتى هَنَّاْتَنى فیها طَیِّباتِ رِزْقِکَ، وَنَشَّطْتَنى بِها لِابْتِغآءِ مِرْضاتِکَ وَ فَضْلِکَ، وَقَوَّیْتَنى مَعَها عَلى‏ ما وَفَّقْتَنى لَهُ مِنْ‏طاعَتِکَ،

و کدام یک از این دو وقت حمد تو را شایسته‏تر؟ آیا زمان سلامت که روزی‌هاى پاکیزه‏ات را بر من گوارا ساخته‏اى، و به سبب آن براى به دست آوردن رضایت و نعمت‌هایت به من نشاط بخشیده‏اى، و به سبب آن تندرستى به من نیرو داده تا به طاعتت توفیق یابم.

اَمْ وَقْتُ‏الْعِلَّهِ الَّتى مَحَّصْتَنى بِها، وَالنِّعَمِ الَّتى اَتْحَفْتَنى بِها، تَخْفیفاً لِما ثَقُلَ بِهِ عَلَىَّ ظَهْرى مِنَ الْخَطیئآتِ، وَ تَطْهیراً لِمَا انْغَمَسْتُ فیهِ مِنَ السَّیِّئاتِ،

یا به هنگام بیمارى که مرا به آن پاک مى‏سازى، و نعمت‏هائى که به من تحفه داده‏اى، تا گناهانى را که از آن گرانبار شده‏ام تخفیف دهى، و مرا از سیّئاتى که در آن فرو رفته‏ام پاک نمایى.

وَتَنْبیهاً لِتَناوُلِ التَّوْبَهِ، وَتَذْکیراً لِمحْوِالْحَوْبَهِ بِقَدیمِ النِّعْمَهِ؟ وَ فى خِلالِ ذلِکَ ما کَتَبَ لِىَ الْکاتِبانِ مِنْ زَکِىِّ الْاَعْمالِ، ما لا قَلْبٌ فَکَّرَ فیهِ، وَلا لِسانٌ نَطَقَ بِهِ، وَلا جارِحَهٌ تَکَلَّفَتْهُ، بَلْ اِفْضالاً مِنْکَ عَلَىَّ، وَ اِحْساناً مِنْ صَنیعِکَ اِلَىَّ.

و آگاهیم دهى که پلیدى گناه را به توبه از دل بشویم، و با یادآورى نعمت قدیم، گناه بزرگم را از پرونده‏ام محو نمایم، و در خلال این بیمارى از جمله تحفه‏ها که به من عنایت مى‏کنى این است که فرشتگان به حساب من اعمال پاکیزه‏اى نوشته‏اند که فکر آن به خاطرى نگذشته، و بر زبانى نرفته، و هیچ یک از اعضاء در انجامش رنجى نبرده، بلکه این همه از باب تفضل و احسان تو بر من نوشته شده.

اَللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَ الِهِ، وَ حَبِّبْ اِلَىَّ ما رَضیتَ لى، وَ یَسِّرْ لى ما اَحْلَلْتَ بى، وَ طَهِّرْنى مِنْ دَنَسِ ما اَسْلَفْتُ،

بارخدایا بر محمد و آلش درود فرست، و آنچه را برایم پسندیده‏اى درنظرم محبوب ساز، وتحمل آنچه را برمن وارد نموده‏اى‏آسان ساز.

وَامْحُ عَنّى شَرَّ ما قَدَّمْتُ، وَاَوْجِدْنى حَلاوَهَ الْعافِیَهِ، وَاَذِقْنى بَرْدَ السَّلامَهِ، وَاجْعَلْ مَخْرَجى عَنْ عِلَّتى اِلى‏ عَفْوِکَ، وَمُتَحَوَّلى عَنْ صَرْعَتى اِلى‏ تَجاوُزِکَ،

و مرا از آلودگى اعمال گذشته پاک کن، و شرّ اعمال گذشته‏ام را از من بزداى، و از لذّت عافیت کامیابم فرما، و گوارایى تندرستى را به من بچشان، و لطفى کن که از بستر این مرض به سوى عفو و بخشایش تو راه خلاص یابم.

وَ خَلاصى مِنْ کَرْبى اِلى‏ رَوْحِکَ، وَ سَلامَتى مِنْ هذِهِ الشِّدَّهِ اِلى‏ فَرَجِکَ، اِنَّکَ الْمُتَفَضِّلُ بِالاْحْسانِ، الْمُتَطَوِّلُ بِالْاِمْتِنانِ، الْوَهّابُ الْکَریمُ، ذُوالْجَلالِ وَالْاِکْرامِ.

و از این زمینگیرى به گذشت تو انتقال یافته، و از این اندوه و گرفتارى به راحت تو خلاص یابم، و از این دشوارى به فرج و گشایش تو سلامت یابم، که همانا تو بى‏ استحقاق ما احسان روا مى‏ دارى، و نعمت بى‏ دریغ نثار مى‏ کنى، و بخشنده‏ اى کریمى که عطایت را پایانى نیست، و داراى جلال و اکرامى.

بیشتر بخوانید  دعای عظیم برای جلب شخص از راه دور تجربه شده قوی

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − چهار =