دعای چشم زخم + دعای چشم زخم در قرآن

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار اهنوس در مورد چشم زخم و دعای مجرب و تاثیرگذار در این مورد پرداخته ایم که شما می توانید استفاده کنید و هم چنین برای عزیزان خود ارسال نمایید.

دعای چشم زخم چیست,دعای چشم زخم در حل جدول,دعای چشم زخم برای نوزاد,دعای چشم زخم در مفاتیح,دعای چشم زخم صوتی,دعای چشم زخم امام جواد,

چشم زخم در قرآن

در آیات قرآن نیز به امکان و حقانیت چشم زخم اشاره شده است وچشم زخم امری پذیرفته شده در بینش و نگرش قرآنی است . آیه هایی از قرآن که ثابت می کند چشم زخم واقعیت دارد عبارتند از :

آیه 67 سوره یوسف

در این آیه آمده است که حضرت یعقوب (علیه السلام) برای در امان ماندن از چشم زخم مردم مصر به فرزندان خود که افرادی زیبا و تنومند و جوان بودند ،فرمان داد هنگام ورود به مصر از یک دروازه شهر وارد آن نشوند و از دروازه های متعدد وارد شوند تا به چشم نیایند.

آیه 52 سوره قلم نیز در رابطه با چشم زخم به پیامبر نازل شده است :

وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ:

و آنان که کافر شدند، چون قرآن را شنیدند چیزی نمانده بود که تو را چشم بزنند، و می ‏گفتند:«او واقعاً دیوانه‏ ای است.»

چشم زخم از نظر امامان

 

امام علی (ع ) می فرماید :

چشم زخم یا چشم کردن حق است و واقعیت دارد. (نهج البلاغه ، ترجمه فیض الاسلام ، کلمات قصار ، ش 400)

هر گاه کسی از شما انسان یا چیز زیبایی را دید و از آن خوشش آمد بگوید:آمنت بالله و صلی الله علی محمد و آله، در این صورت چشم او تأثیر منفی نخواهد داشت. (ج60، ص18)

امام صادق (ع ) می فرماید :

«تاثیر چشم زدن حق است و امین نیستی که چشم تو در خودت یا در دیگری تاثیر کند. پس اگر از تاثیر چشم می ترسی سه مرتبه بگو:

ماشاء الله لا قوة الا بالله العلی العظیم.

اگر یکی از شما زینتی بکند و خوش آیند باشد چون از منزل خود بیرون رود سوره فلق و ناس بخواند تا از چشم به او ضرر نرسد» (بحارالانوار 63/25 ح22، ح23)

امام رضا علیه السلام می فرماید :

هرگاه تو را چشم زنند، کف دستت را مقابل صورتت قرار ده و سوره حمد و قل هو الله احد و معوذتین را قرائت کن و هر دو کف را به صورتت بکش .خداوند تو را از گزند آن حفظ می کند. (مکارم الاخلاق، ص 474)

منبع : سایت اهنوس ( مرجع کامل ذکر و دعاهای قرآنی)

بیشتر بخوانید  ذکر و دعایی بسیار مجرب برای آشتی و عذرخواهی طرف مقابل از شما

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =