ذکر شب جمعه بعد از مغرب و عشا – دعای نماز جمعه

نماز جمعه در سرزمین های اسلامی اهمیت بسیاری دارد و مسلمانان با خواندن ذکر عشا و مغرب در این روز از ثواب فراوانش بهره مند می شوند.

ذکر شب جمعه بعد از مغرب و اعشا – دعای نماز جمعه

بخصوص این که فرد در این روز انرژی زیادی دارد و می تواند هر چه که می خواهد به مطالعه و ذکر دعا های مختلف بپردازد. البته این که در وقت نماز شما می توانید دعا خوانده و زندگی خود را پربرکت تر کنید. از سختی ها گذر کرده و رو به رشد بروید.

مورد دیگر این است که شب های جمعه دو نماز مغرب و اعشای مهم دارند که در کتب دینی به خواندن ویژه ی این نماز بسیار اشاره شده است.

دعای پیامبر (ص) برای ذکر عشا و مغرب جمعه

آن دعا این است که در شب جمعه بعد از نماز مغرب و عشاء بگوید: لا اله الا سبحانک انی کنت من الظالمین(خدایا، جز تو خدایی نیست، تو از همه بدیها و عیبها منزه و پاکیزه ای. من بودم که در حق خود ستم کردم).(325)

ذکر ثواب شب جمعه و نماز شب

این دعا را امامان از بزرگان خود می خوانند، روایت است که امام علی (ع) از پیامبر و پیامبر اسلام نیز از فرشته ی جبرئیل که مسئول وحی به پیامبر بود دریافت کرده و در این روز و نماز وقت شب می خواندند.

بیشتر بخوانید  دعاهای تجربه شده برای رفع مشکل و رسیدن به حاجات مهم

شما در این دعا به یگانه بودن و قدرتمند بودن خداوند و سپاس و ستایش او می پردازید. عاقبت بخیر می شوید اگر هر روز نماز خوانده و نماز جماعت روز جمعه را نیز در مساجد فراموش نکنید.

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − سه =