دعای داشتن نسلی با ایمان و عاقبت بخیر

در یکی دیگر از پست ها، عناوین و مطالب سایت اهنوس به شما عزیزان دعای داشتن نسلی با ایمان و عاقبت بخیر را می آموزیم. در واقع اگر می خواهید زندگی تان پر از اتفاقات خوب و مثبت باشد و در مسیر موفقیت ها پیش بروید و همین طور اعضای خانواده تان نیز رشد کنند حتما این دعا را بخوانید.

دعای داشتن نسلی با ایمان و عاقبت بخیر
دعای داشتن نسلی با ایمان و عاقبت بخیر

دعای داشتن نسلی با ایمان و عاقبت بخیر,دعای با ایمان شدن,دعا برای با ایمان شدن فرزند,دعا برای با ایمان شدن,دعا جهت با ایمان شدن,دعای با ایمان,دعای ایمان با ترجمه,دعایی برای با ایمان شدن,دعا برای باایمان شدن همسر

دعای داشتن نسلی با ایمان و عاقبت بخیر

رَبِّ اجْعَلْنی مُقیمَ الصَّلاةِ وَ مِنْ ذُرِّیَّتی رَبَّنا وَ تَقَبَّلْ دُعاءِ* رَبَّنا اغْفِرْ لی وَ لِوالِدَی وَ لِلْمُؤْمِنینَ یَوْمَ یَقُومُ الْحِسابُ (ابراهیم: 40 و 41)
پروردگارا! مرا و فرزندان مرا برپا دارنده نماز قرار بده و دعایم را قبول کن. پروردگارا! مرا و پدر و مادرم را و مؤمنان را در روزی که حساب (قیامت) برپا می‌شود، ببخشای.
هنگامی که حضرت ابراهیم (ع) به فرمان خداوند، هاجر و پسر عزیزش اسماعیل را به مکه آورد و در آن سرزمین خشک و بی‌آب در کنار، خانه خدا رها کرد، می‌خواست تا به این وسیله مردم، اهل نماز و خداپرستی شوند. از خداوند هم درخواست کرد که دل‌های مردم را به آنها متمایل سازد و اهل آنجا را هم از نعمت‌ها برخوردار کند، باشد که سپاس‌گزار شوند.
این مطالب و سپاس‌گزاری حضرت ابراهیم (ع) به درگاه خداوند- که در سنّ پیری به ابراهیم خلیل، پسرانی همچون اسماعیل و اسحاق عطا شد- در قرآن

بیشتر بخوانید  دعاهایی مجرب برای دفع بلا و گرفتاری هنگام کار و مسافرت از ائمه اطهار (ع)

بیان شده است (سوره ابراهیم، آیه‌های 37 تا 39).
در دعای یاد شده از زبان حضرت ابراهیم (ع)، چند خواسته مهم است که به آنها اشاره می‌شود:
1. توفیق نمازگزار بودن، برای خویش خواسته است؛
2. درخواستِ ذریّه و نسلی که اهل نماز و برپا دارنده این فریضه مقدّس باشند؛
3. درخواستِ اجابتِ این دعا از سوی خدا؛
4. درخواست آمرزش برای خود، پدر و مادرش و مؤمنان.
درباره نماز، تنها نماز خواندن مطرح نیست، بلکه «اقامه نماز» است که مهم‌تر از نماز خواندن است؛ زیرا برپایی نماز در جامعه، برخورداری نماز از روح تسلیم و تواضع و حضور قلب است.
نکته دیگر این است که آن حضرت، داشتن نسلی خداجوی و اهل عبادت را از خداوند خواسته است و این برترین میراثی است که از یک نفر، بر جای می‌ماند. اولاد بسیار، به تنهایی ارزش نیست، اگر نسل انسان خداجو و موحّد و اهل نماز باشند، ارزش دارد.

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 19 =