ذکر هنگام شروع هر کار و گشایش در امور زندگی

در یکی دیگر از پست های سایت اهنوس ذکر هنگام شروع هر کار و گشایش در امور زندگی را می خوانیم که سبب می شود اگر می خواهید در امور زندگی و همین طور روز های سخت موفق بوده و از گرفتاری ها عبور کنید زود تر نتیجه گرفته و مشکلات یک به یک حل شود.

ذکر هنگام شروع هر کار و گشایش در امور زندگی
ذکر هنگام شروع هر کار و گشایش در امور زندگی

ذکر هنگام شروع هر کار و گشایش در امور زندگی,ذکر گشایش کار,ذکر گشایش کار بسته شده,ذکر گشایش کار فوری,ذکر گشایش کار و افزایش روزی,ذکر گشایش کارها,ذکر گشایش کار و روزی,ذکر برای گشایش کار,ذکر جهت گشایش کار,ذکر برای گشایش کار و روزی,ذکر برای گشایش کارها

ذکر هنگام شروع هر کار و گشایش در امور زندگی

واقعاً در دنیا مظلوم تر از پیامبران و اولیای الهی، کسی نیست؛ یعنی کسی با آن عظمت و جلالت، با آن قدرت و مرتبت، و با قصد خیرخواهی و کمک و هدایت مردم زحمت بکشد، امّا مردم ناسپاس او را مسخره و اذیت کنند، در حالی که او می گوید من غیر از خیر و صلاح شما چیزی نمی خواهم:

1 – «إِنْ أُرِیدُ إِلَّا الإِصْلاحَ مَا اسْتَطَعْتُ وَما تَوْفِیقِی إِلّا بِاللَّهِ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَإِلَیْهِ أُنِیبُ»؛(3)

من جز اصلاح – تا آنجا که توانایی دارم – نمی خواهم!

 

در ابتدای هر کار و هر سخن و نامه و پیامی باید با ذکر و نام خدا شروع کرد که فرمودند: هر کاری که بدون بسم اللَّه شروع شود، ابتر و ناقص خواهد بود.(1) لذا حضرت سلیمان وقتی ملکه سبأ را به خدا پرستی دعوت کرد نامه خود را با بسم اللَّه شروع نمود:

بیشتر بخوانید  دعاهای قوی و سریع الاجابه برای برآورده شدن حاجات مجرب

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ»؛(2)

به نام خداوند بخشنده مهربان

و توفیق من، جز به خدا نیست! بر او توکّل کردم؛ و به سوی او باز می گردم!

2 – «وَسِعَ رَبُّنا کُلَّ شَیْ ءٍ عِلْماً عَلَی اللَّهِ تَوَکَّلْنا رَبَّنَا افْتَحْ بَیْنَنا وَبَیْنَ قَوْمِنا بِالحَقِ ّ وَأَنْتَ خَیْرُ الفاتِحِینَ»؛(1)

« … علم پروردگار ما، به همه چیز احاطه دارد. تنها بر خدا توکل کرده ایم. پروردگارا! میان ما و قوم ما بحق داوری کن، که تو بهترین داورانی!»

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 10 =